Na začátku tohoto článku opětovně deklarujeme, že proti úsporám a úsporným opatřením nic nemáme a plně jej podporujeme.

Tak za prvé to jsou úspory na zdejším zařízení! Dnes již víme, že veškeré finance připravené na obnovu a opravy zařízení jsou letos a příštích letech ztenčeny tak, že obnova zařízení vlastně žádná nebude a peníze nám jen horko těžko vystačí na opravy nezbytné k udržení chodu celé TPCA. Tento krok je velmi krátkozraký, protože zdejší zařízení už něco pamatuje a nějaká ta koruna se do něj prostě vrazit musí. Vaše 14 let staré auto potřebuje také nezbytné investice, aby vám ještě nějaký čas sloužilo. Když je nedostane, tak vám to vrátí ve větších investicích, tak to prostě je.

A za druhé se bude šetřit na lidech na linkách. Asi si řeknete, že už to nejde, že lidé na linkách chybí a nábor se zdejšímu oddělení HR nějak nedaří nastartovat. Omyl! Je to s podivem, ale pořád jsou zde možnosti, jak najít přebytečné lidi a co nejelegantněji se jich zbavit. Na montážní hale (v sekci A), již minulý rok začalo tzv. slučování linek, tato praktika se zřejmě osvědčila a letos jsme zredukovali montáž sekci B. No a QC, aby nebyla pozadu, tak je zredukovaná taktéž. Na těchto redukcích nevidíme nic špatného, co se montáže týče, linky se vlastně vrátily do stavu, jak byly rozdělené kdysi. Co se nám však nelíbí, je způsob jakým se toto celé děje. Vytipují se nepohodlní GL a TL z těchto sekcí a na tyto „přebytečné“ lidi je pak vyvíjen značný psychický nátlak z řad SV a MNG, jen aby jim zdejší práciještě více znepříjemnili a oni odtud raději sami odešli. Tak tomu bylo na přelomu roku na montáži v sekci B.  Kdyby tito lidé byli přímí a jednali narovinu,“ jsi přebytečný, zde máš odstupné“, neřekneme nic, ale tak to bohužel není.

Na údržbě Ass se již také začalo s úsporami. Směny se ztenčují o jednoho TM, který dle tvrzení zdejšího SV bude prozatím zapůjčen na údržbu svařovny, kde lidé chybí. Ze svařovny a oddělení HR se ovšem šíří jiné zprávy. O žádné zapůjčení se nejedná, svařovna nepotřebuje TM na výpomoc, nýbrž na stálo, takže půjde o trvalý transfer. OÚP si uvědomuje, že ke ztenčení skupiny zaměstnanců na zdejší údržbě, je logický krok, který asi musel přijít, ale způsob kterým se toto všechno děje je opět poněkud podivný.

Takže stavy na dělnických pozicích se neustále redukují a klesají. No a jak je tomu ve sférách managementu? Tam se redukovat asi nebude. Pro představu jsme si pro vás připravili organizační strukturu na pozicích GM a Mng z roku 2006, kdy bylatato firma v rozpuku a začínaly její žně. Vyrobilo se necelých 300 000 vozů, pracovalo zde cca 3500 zaměstnanců. Nyní vyrábíme necelých 200 000 vozů, s cca 2200 zaměstnanců, ale vedoucích pracovníků zde máme tolik, že bychom je mohli rozdávat. V tomto jsme nabobtnali a v tomto je odpověď na otázku pana vice-presidenta.

Jsme na Vaší straně – OÚP.