V poslední době neustále slýcháme prognózy, jak to bude s TPCA do budoucna, o tzv. fázi 3. Proč se ale nezaměřit na současnou fázi 2, která stále probíhá a jak všichni víme, 3-4 roky snad ještě probíhat bude.
Druhá generace našich trojčat – Fáze 2
Píše se rok 2014, kdy fáze 2 započala výrobou druhé generace našich trojčat. A již tenkrát naše matky předpovídaly její budoucnost. V té době vyšel zajímavý článek v MF DNES, ve kterém se o nás vyjadřovali tehdejší zástupci Toyoty a PSA. Byli to šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný vice-prezident PSA Jean Christophe Quémard.
Vyrábět auta tří značek na jednom místě se nám osvědčilo, tvrdí v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES zástupci majitelů automobilky TPCA šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný viceprezident PSA Jean- Christophe Quémard. Prodeje malých aut podle nich v příštích letech příliš neporostou.
Leroy: „Je faktem, že poslední tři roky prodej nejmenších aut klesá. Nemohli jsme čekat, že poroste do nekonečna. Jednak je to situací na evropském trhu a pak také silnou konkurencí velmi levných aut ze segmentu B, tedy malých vozů. Jde o auta, která jsou velmi levně vybavena, ale vypadají jako velká.“
„Je hodně důvodů, proč tu jsme a zůstáváme. Máme tu dobrou polohu, silnou síť dodavatelů, kvalifikované zaměstnance a příznivé náklady. Mimochodem, umíme vyrábět malá auta i v západní Evropě – Yaris ve Francii.“
TPCA má podle vás jednu z nejefektivnějších výrob, linka jede v taktu 54 sekund. Vidíte ještě prostor pro její zrychlení?
Quémard: „Rychlost neznamená vždy velkou efektivitu. Chceme, aby továrna byla co nejefektivnější a vyráběla auta s co nejnižšími náklady, ale to neznamená, že se automaticky musí zrychlovat takt.“
Naše výsledky v roce 2014?
A jaké máme výsledky v roce 2017?
Navíc v Toyota Auditu jsme momentálně na nejlepších číslech v historii TPCA, konkrétně NULA závad.
Společnost TPCA je automobilka s budoucnosti
Nyní končí rok 2017, podle naší generality stojí naše matky před zásadním rozhodnutím, pokračovat zde ve výrobě – „FÁZE 3“ nebo ne? Na tuto otázku, ale následuje proti otázka, existuje lepší destinace na výrobu aut než je střední Evropa? Proč je ČR a SR na čele výroby automobilů ve světě? Jsme srdcem Evropy. Tudíž je odpověď velice jednoduchá, lepší místo pro výrobu aut v Evropě není.
Již na počátku druhé fáze se zcela logicky předpokládalo, že nebude mít takový úspěch jako fáze jedna. Léta 2005 – 2011 znamenala pro TPCA naprosté žně. Nejen, že se matkám rychle vrátily finance, které zde proinvestovaly při budovaní TPCA, ale i pěkně vydělaly. A díky komu se vše tohle událo? Díky nám zaměstnancům. My zde tvoříme hodnoty. My všichni jsme TPCA.
TOYOTA
Toyota jede! Když otevřete jakýkoliv webový prohlížeč, jakoukoliv internetovou stránku, okamžitě se objeví reklama na Toyotu. Promo akce na Ayga je nepřehlédnutelná a důmyslně provedená. Děkujeme Toyotě za podporu prodeje.
Peugeot a Citroën
Co pro zvýšení prodeje dělá společnost PSA? To nevíme. Model C1 se prodává za vyšší cenu než model C3, o Peugeotu 108 raději pomlčíme, protože Škodu CITIGO pořídíte téměř o 50.000Kč levněji. Je jasné, že PSA modely nejsou určené pro český trh, ale pokud by PSA přišla z akční nabídkou na vozy C1 nebo 108, jsme přesvědčeni, že by si své zákazníky našla. V první fázi byly vozy od koncernu PSA výrazněji levnější než Toyota s lepší výbavou. Druhá fáze je přesný opak, výbava je srovnatelná, ale ceny PSA jsou přehnaně vysoké a atakují ceny aut vyššího segmetu. Proč? Pan President Aoki obvolává evropské dealery PSA, žádá PSA o zvýšení reklamy, o promo akce na zde vyráběné vozy. Za tuto akci Vám děkujeme, pane presidente, ale bohužel celá tato akce byla bez efektu a asi i bez odpovědi PSA. Jak to tady společnost PSA tedy má? Vyhrožovat ukončením zdejší výroby ji celkem jde, ale což udělat něco pro zvýšení atraktivity svých vozů, popřípadě zredukovat cenu vozu po čtyřech letech výroby na rozumnou hodnotu?
Jak chcete v TPCA udržet kvalitní pracovní sílu?
Nevíme, jak je tomu v Japonsku a ve Francii, ale my zde v ČR se snažíme jednat na rovinu, bez výhružek a zastrašování. Myslíte opravdu vážně Vaši zdejší misi „Být dobrým zaměstnavatelem, sousedem a občanem České republiky” ?
V ČR je momentálně nezaměstnanost 2,7%, a na pracovním trhu je 206 000 volných pozic. Volných míst je nyní nejvíce v historii dostupných statistik. „Podílem volných míst k počtu nezaměstnaných se zřejmě Česko řadí na druhé místo na světě, a to hned za Japonsko. Nedostatek lidí již začal tlačit vzhůru mzdy a situace bude dále eskalovat,“ říká Pavel Sobíšek, hlavní ekonom UniCredit Bank. Automobilka Škoda auto a.s. hledá stovky nových zaměstnanců! Více lidí poptává třeba Tatra, Hyundai anebo Siemens. Kvůli nedostatku zájemců firmy obecně nabízejí novým zájemcům nejrůznější výhody. Například delší dovolenou, náborové příspěvky anebo peníze na dopravu. Otázka zní, co jím nabízíme my a jak si udržet kvalitní a kvalifikované zaměstnance v TPCA? Je potřeba si uvědomit, že kvalifikovaný dělník, se zdejší praxí, si zaměstnání za průměrný čistý plat 20 – 35 000 CZK velice snadno najde. Bude v daleko lepší fyzické i psychické pohodě než je zde. Kdežto vedoucí pracovníci s platy 60 000 CZK a výše, to budou mít o dost složitější.
Odbory OÚP nevznikly proto, aby škodili automobilce TPCA. Právě naopak. Chceme budovat dobré jméno společnosti. Vznikly jsme taky proto, aby se zaměstnanci aktivně bránili. Hájíme zájmy a práva všech zaměstnanců v TPCA. Chráníme Vás. Chceme spolu s TPCA vytvářet lepší pracovní podmínky pro všechny zaměstnance. Naším zájmem je budování vzájemného respektu a důvěry mezi zaměstnanci a exekutivou. Je důležité naslouchat si a vzájemně se pochopit. Budeme rádi, pokud se toto nám všem bude do budoucna dařit. Odbory OÚP nechtějí stávkovat! Odbory chtějí vyjednávat a rozumně se domluvit.
PŘIDEJTE SE K NÁM. JSME NA VAŠI STRANĚ.