Do kdy se budeme utěšovat, že se máme líp než v Africe?

Úspěch TPCA není samozřejmostí. Je to výsledek enormního úsilí operátorů v TPCA, našich zaměstnanců, protože právě na nich stojí prosperita a dlouhodobý rozvoj naší společnosti.

Proto chceme navýšení mezd na úroveň, kterou si zasloužíte. Toto zvýšení mezd Vám tedy právem náleží. Zaměstnanci TPCA si požadované navýšení platu nejen zaslouží, ale na navýšení mezd si již dávno vydělali.

 

NÁZORY NAŠICH ČLENŮ

Kdy jindy žádat o peníze když ne teď?

 

Je vhodná doba? Ano je.

– Ekonomická prosperita, žádná ekonomická krize!

– Nedostatek kvalitní a kvalifikované pracovní síly, neustálý nábor operátorů údržby. Nově zaměstnáváme operátory až z Ukrajiny. Neustálé přetahování firem o zaměstnance. Zaměstnavatelé se předhánějí v nabídce různých benefitů.

– Náročná a zodpovědná práce operátorů na linkách a jejich vysoké pracovní nasazení.

– Stejně kvalitní práce operátorů na lince, ne-li lepší než na západě, za méně peněz = levná pracovní síla a větší zisk pro mateřské firmy.

Průměrný plat operátora na lince je už i v Koreji 5x větší než u nás a v Německu berou operátoři 6x víc. Je to i proto, že se všeobecně ví, že operátor na lince je po 10 ti letech práce v  taktu na lince s utahovačkou v ruce fyzicky i psychicky vyčerpaný a většina z nich má potom závažné zdravotní problémy!!!

– Dokážeme zde vyrobit cca 330.000 aut ročně, ptáme se proč je nedokážeme prodat? Je to chyba operátorů na lince nebo managementu? Podpořme prodej našich kvalitních automobilů.

– Flexibilita a kvalita našich zaměstnanců by měla být také slušně ohodnocena.

– Na západě je běžné, že se na mzdy vrací 60% vyprodukované hodnoty, kolik se na mzdy vrací v TPCA?

Údržbář v TPCA má široké spektrum vědomostí a dovedností ale …

Například ve ŠKODA auto a i v jiných automobilových a Automotive závodech je práce údržbáře rozdělená do několika pracovních pozic. V TPCA se šetří i na tom, že údržbář tady zastává několik pracovních profesí, za jednu mzdu, jako:

Elektrikář, elektronik, zámečník, specialista na roboty, specialista na PLC automaty, specialista na utahovačky Atlas Copco, specialista na Siemens a datové systémy, specialista na dopravní a produkční techniku, specialista na měniče, seřizovač a v neposledním řadě taky uklízečka.

Benefity

Dopřejme víc benefitů operátorům, kteří pracují na linkách v taktu, na regeneraci unaveného organismu a rekreaci, kde svůj drahocenný volný čas prožijí se svými nejbližšími. Operátor na lince potřebuje po těžké práci více a důsledněji odpočívat a regenerovat tělo, než například SV a GM sedící většinu dne za počítačem. Zamyslet se nad otázkou k čemu jsou vlastně benefity určeny? Nežádejme matky o navýšení benefitů, pouze balík spravedlivě rozdělme mezi lidi, kteří to skutečně potřebují.

Popřípadě bychom se mohli zamyslet nad myšlenkou ušetřit matkám poměrně velkou část benefitů     a od pozice SV nahoru benefity ZRUŠIT! Už i tak mají pozice SV, GM atd. dostatečně vysoké mzdy a další výhody, které jim samozřejmě náleží, tudíž morálně a logicky tyto benefity nepotřebují. O to více je potřebuje člověk na lince, který často mele z posledního a potřebuje si po práci náležitě odpočinout a zregenerovat organismus.

Dovolená

Byl vznesen dotaz na nástěnce dotazů vedle údržby na montážní hale, kde se psalo o tom, že si zaměstnanec nemůže vzít předem naplánovanou dovolenou, protože tu není, kdo by ho na lince zastupoval. Podobný problém byl i na lince F1. Těchto případů bude zřejmě víc. Nemáme lidi? Proč je vyhazujeme?

Firemní Bonus

Sjednocení vyplácení firemního bonusu. Bonus rozdělit stejně pro každého zaměstnance, bez ohledu na jeho pracovní zarážení či funkci. Nebo nahradit firemní bonus 13. platem a 14. platem.

Příspěvek na penzijní a životní připojištění

Ve Škodě auto a i v jiných AUTOMOTIVE závodech zaměstnavatel standardně přispívá zaměstnanci na penzijní připojištění. Ve Škodě auto je to měsíčně 950.- Kč. V jiné Automotive fabrice jde na penzijní připojištění 6% z hrubé mzdy. Ve firmě Phillip Morris v KH, zase zaměstnavatel hradí operátorům životní pojištění do výše 14 ti násobku jejich měsíční mzdy.

Příspěvek na dojíždění do práce

Podpořme zaměstnance ze vzdálenějších měst a obcí, který musí denně do práce dojíždět 10,20,30, 50km a více měsíčním příspěvkem 1.- Kč / 1Km. Získejme tak nové kvalifikované zaměstnance ze vzdálenějších regionů, kde ohodnocení není tak vysoké jako v našem kraji. Podpořme dojíždění našich zaměstnanců do TPCA, když MHD a příměstská doprava zde nefunguje, tak jak by měla.

Tak už víte proč být v odborech? Abyste dostali slušnou mzdu! 

Děkujeme za Vaši podporu, OÚP.